Cookievoorkeuren
InstellingenIk ga akkoord

Diff. We make the difference

Dag in dag uit maken wij het verschil als bemiddelaar in de techniek, met als uitgangspunt; 'het maken van de perfecte match tussen techneuten en werkgevers voor een gezonde, stabiele en langdurige werkrelatie'. Met onze Rotterdamse no-nonsens mentaliteit, flexibiliteit en oog voor de kwaliteiten van mens en bedrijf zetten wij de extra stap om succes te garanderen.

In onze zoektocht naar de eerdergenoemde 'perfecte match' geloven wij er heilig in dat er voor elke techneut een mooie werkplek bestaat en dat er voor elk bedrijf de ideale collega te vinden is. Tijdens dit proces streven wij naar eerlijkheid, transparantie en het creëren van een persoonlijke band. Vanuit deze normen bouwen wij naar een breed netwerk met mooie relaties.  

Ons team.

Lennaert Buik

Operationeel directeur

Mathieu Buik

Commercieel directeur

Shamaira de Wind

Office Manager

Davey Waltz

Content Marketeer

Waarom Diff.

Zekerheid & kwaliteit

Ons land kent wet- en regelgeving omtrent eerlijk, gezond en veilig werken waar wij ons als arbeidsbemiddelaar aan dienen te houden. Als ondernemer bent u zelf verantwoordelijk met een bureau zaken te doen die deze wet- en regelgeving respecteert en naleeft.

Daarom is het goed om te weten dat Diff B.V. samenwerkt met een betrouwbare en volledig gecertificeerde backoffice partner JEX Backoffice, met jarenlange ervaring en een uitstekende reputatie. U kunt er zodoende op vertrouwen dat alle backoffice zaken zoals de salaris- en loonadministratie, afdrachten van belastingen en premies, contractbeheer, digitale arbeidsovereenkomsten en online urenregistratie met de grootste zorg worden uitgevoerd.

 Alle certificeringen – en dus kwaliteitswaarborgen – zetten we hieronder nog even kort voor u op een rijtje.

Lid van de NBBU

Onze backoffice partner is lid van de Nederlandse Bond van Bemiddelings- en Uitzendondernemingen (NBBU). Als lid van voorgenoemde brancheorganisatie voldoen zij aan de hoogste kwaliteitseisen op het gebied van administratie en organisatie.

Diff B.V. past dan ook de CAO voor Uitzendkrachten 2022-2023 (NBBU) toe. De toepassing van deze CAO biedt duidelijkheid alsook concrete voordelen voor de inlener. Zo biedt de AOW-regeling o.a. de mogelijkheid om de werkzaamheden van uitzendkrachten, na hun pensioengerechtigde leeftijd, op flexibele basis bij u voort te zetten. De NBBU-cao hanteert daarnaast het ‘loonverhoudingsvoorschrift’. Dit houdt in dat uitzendkrachten recht hebben op hetzelfde loon als vaste medewerkers. Dit voorkomt ongelijkheid op de werkvloer.

VCU-gecertificeerd

Diff B.V. mag meevaren op het VCU certificaat van onze backoffice partij. VCU staat voor Veiligheid en Gezondheid Checklist Uitzendorganisaties en komt voort uit VCA. VCU-certificatie is bedoeld voor bedrijven die personeel uitzenden naar VCA-gecertificeerde bedrijven. Dit soort bedrijven voeren werkzaamheden uit met verhoogd risico in een risicovolle omgeving. Het VCU-certificaat geeft blijk dat ons VG-beheersysteem (VG= veiligheid en gezondheid) op orde is.

NEN 4400-1 gecertificeerd & SNA-keurmerk

JEX Backoffice voert het SNA-keurmerk. Dit keurmerk is het resultaat van een positieve NEN-4400 inspectie bij onze backoffice partner. De Stichting Normering Arbeid (SNA) controleert o.a. op de aangifte en afdracht van in Nederland verschuldigde loonheffingen en omzetbelasting, maar ook dat loonbetaling niet in strijd is met de Wet minimumloon en minimumvakantiebijslag. Het gecertificeerde SNA-keurmerk geeft u – als inlener – de zekerheid dat u zaken doet met een betrouwbare partij.

 Op de website van de SNA Stichting Normering Arbeid kunt u nagaan dat onze backoffice partij – JEX Backoffice – aan deze norm voldoet.

G-rekening

Onze backoffice partner maakt gebruik van een G-rekening. Een G-rekening is een deels geblokkeerde rekening die uitleners kunnen gebruiken om omzetbelasting, loonbelasting en premies aan de Belastingdienst te betalen. Als inlener bent u daardoor ervan verzekert dat belastingen en premies netjes worden betaald en dat het risico op inlenersaansprakelijkheid wordt verlaagd.

DIFF - KvK

Zowel Diff B.V. als onze backoffice partner staan ingeschreven bij de KvK. Als ondernemer riskeert u hoge boetes als u samenwerkt met bureaus zonder (juiste) registratie. U kunt de inschrijving van de bovenvermelde ondernemingen hier controleren. Meer informatie over in- of uitlenen van arbeidskrachten is beschikbaar op de KvK website: www.kvk.nl/waadi

Daarom.

“Zij hebben mij perfect geholpen in het hele sollicitatieproces en ondersteund waar nodig.”

Jan - Elektromonteur

“De begeleiding van Diff is super geregeld! Ik kon snel bij mijn nieuwe werkgever op gesprek en de baan is precies waar ik naar zocht.”

Robert - Metaalbewerker

Bij Prins Maasdijk krijg ik de ruimte om mijzelf te ontwikkelen en ben ik iedere dag met iets anders bezig. Ik vind het fijn om met mijn handen te werken en hier kan ik dat zeker doen!

Dusty - Constructiebankwerker

“’Ik kan iedereen aanraden om via Diff een baan in de techniek te vinden. Het sollicitatieproces is snel verlopen en ik ben oprecht gelukkig met mijn nieuwe baan.”

Jorge - Tankcontainer monteur

Downloads

Op onze download-pagina vind je verschillende documenten die je kunt downloaden. Denk aan een uittreksel van onze CAO voor uitzendkrachten maar ook certificeringen en algemene voorwaarden vind je hier.

Bekijk downloads 

Hulp nodig? Wij staan je graag te woord.

Bel of mail ons ff en we helpen je direct!